Inspiratie voor je miracle morning

Miracle morning

Extra vroeg opstaan om tijd vrij te maken voor wat je echt wilt. Dat is in het kort de miracle morning, zoals de Amerikaanse Hal Elrod het in zijn boek noemt. Keertje proberen? Hier een aantal activiteiten ter inspiratie.

Een paar bladzijden lezen
Kom je maar niet verder in het boek dat al zo lang op je nachtkastje ligt? Plan leestijd in tijdens je miracle morning. Al is het elke ochtend maar een kwartier, na zeven dagen ben je al een heel eind.

Mediteren
Al na een paar minuten stilzitten begin je met een rustiger hoofd aan je dag. Weet je niet hoe je kunt beginnen met mediteren? Deze apps kunnen je erbij helpen.

niets doen
Lees ook: Vaker niets doen: 3 tips

Wandelen
In alle vroegte de deur achter je dichttrekken voor een wandeling. Je kunt kiezen voor een blokje om van vijftien minuten of een langere hike van een uur of meer. En heb je weleens van bosbaden gehoord? De Japanners noemen het shinrin-yoku: je onderdompelen in de natuur.

Schrijven

In je dagboek schrijven, een brief sturen naar iemand die je dierbaar is of een fictieverhaal maken. Het kan fijn zijn om iedere ochtend wat woorden op papier te zetten.

Dit zijn slechts een paar ideeën. Je kunt de ochtend invullen zoals jij het fijn vindt. En voor een miracle morning hoeft je wekker echt niet voor zes uur ’s ochtends af te gaan. Een kwartiertje eerder opstaan kan ook al veel voor je doen.

  • Meer blogjes over vertragen vind je hier.
  • Journalist Jocelyn de Kwant probeerde de miracle morning uit en schreef erover in Flow 2.

Fotografie Francesco Gallarotti/Unsplash.com

Promotional image Promotional image

Nieuw: Book for paper lovers 7

Ga naar de shop