Een opgeruimd bureau, thuis of op je werk

bureau

Een opgeruimd bureau – thuis of op je werk – geeft rust in je hoofd. Illustrator Louise Lockhart laat zien hoe je je werkplek netjes houdt.

Je bureau opruimen in 8 stappen

  1. Begin met het sorteren van alle (losse) papieren.
    – Wat weg kan: naar de papierbak.
    – Waar je later nog naar moet kijken: in een bakje (of bewaar je papieren verticaal, dan nemen ze minder ruimte in).
    – Wat belangrijk is: in een map met tabbladen, zo vind je alles snel terug.
  2. Doe al je overbodige en/of kapotte pennen weg. Drie pennen, een potlood en een marker is meestal genoeg. Bewaar ze in een (mooie vintage) beker.
  3. Bewaar kleine dingen als nietjes, paperclips en een gum in een bakje of schaaltje.
  4. Schrijf aantekeningen in een schriftje of notebook in plaats van op losse blaadjes.
  5. Bind (oplaad)snoeren bij elkaar met klittenband.
  6. Houd je bureau steeds opgeruimd: dat werkt vaak het lekkerst.
  7. Loop minstens één keer per week op een vast moment het bakje met papieren door. Wat weg kan: naar de papierbak, et cetera.
  8. Vraag je bij alle overige spullen af: wil ik dit echt op mijn bureau hebben?

Een geïllustreerde how to door Louise Lockhart

bureau opruimen

Tekst Caroline Buijs  Illustratie Louise Lockhart

Promotional image

Van mental health tot goed nieuws

Flow nieuwsbrief

Wil je nog meer verhalen van Flow? Twee keer per week versturen we een mail met nieuwe artikelen.

SCHRIJF JE IN